Friday, December 14, 2012

Programming

Sering kali kite mendengar dalam cerita cerita yang konpem ade robot, program program program dan program. contoh TRON: LEGACY. pasai paaa TRON? sebab aku minat gile cite ni. sebab die SE TA IL! dengan gambar 3D nye. puiii. first time aku tengok cite ni kat wayang beb wa cakap luu. tapi tak 3D sebab tak kaye. tak macam Istanbul Aku Datang. takde 3D. tak bes. muahaha. sudah sudah. sambung balik, tapi tau ke kite ape program program ni?

Kau ingat sekolah je ke ade program untuk kanak kanak? program 1Malaysia? program Janji Ditepati? Bukan. bukan dan bukan. program tu ape nye. tapi betul lah tu program. sebab nak membentuk something yang nak dibentuk. lebih tepat lagi. menerapkan. baru betul. haha. dah pening da.

Program ni betul laa tujuan die nak menerapkan. sebab tu laa program program yang di nyatakan di atas name nye program. sokong tak sokong atas diri masing. aku memang berkecuali. haha. balik cite asal kite. Programming ni memang betul laa kite pakai nak membentuk dan menerapkan unsur unsur yang kite nak pada sesuatu. tapi lebih khusus dalam bidang elektronik, komputer dan automasi (dalam BI automation).

Macam bende yang aku tengah  nak buat sekarang ni. projek final year aku nih, nak kasik program sama itu cip (PIC Microcontroller) biar die reti main saxophone tanpa orang kawal. hasil yang dijangka adalah kite tengok saxophone tu main dengan sendirinye dan ini tkde kaitan dengan perkara mistik oke. ini cumalah teknologi yang terus menerus maju mengikuti arus pembangunan manusia sejagat.

Bak kate senang nak kate, programming ni kau susun laaa ape nak itu ini ikut kehendak masing masing. bende tu kau susun, bende tu laa die buat. hah. kesimpulannye, betul laa orang orang kite pakai perkataan  program program tu sebab nak membentuk. tu je.

Bukan ape aku tulis pasal programming ni pada pukul kire kire 5:00 pagi ni. da sebab aku tengah perah otak nak buat menatang programming ni. jilaka jugak laaa nak melayan bende bende ni. aku malas nak ulas pasal kekalahan Harimau kepada Gajah Putih tadi tuh. yang lepas biar laa lepas dan sekarang aku masih menyarung jersi Malaysia tanpa segan silu nye. bangga!

Dan disebabkan sudah kedengaran suara lembu mengembu di bawah, aku dah rase sekarang da hampir nak subuh kot. aku nak blah. dan jangan pelik bukan bunyi ayam berkokok sebab UMP aku ni memang kaye dengan lembu, ayam kalau nak jumpe ade jual kat kafe yang dah siap masak. haha. bye!

Kau tengok bende ni bole jumpe dalam cite Matrix je.
tapi aku, hidup aku dah dihantui dengan nombor 1 0 nih haaa.
kalau kau tengok nombor tu gerak gerak. makne nye sah dah gile. haha.  



No comments:

Post a Comment